2012-01-31

Sitt stubbe







På Formex i Stockholm så visade vi för första gången en idé jag velat göra väldigt länge. Stubbar. Stubbar som sittbplats i Svensk trä, tillverkade i Sverige. Erik Hjärtfors,  tillverkare av våra möbler i Småland som blir utsatt för mina idéer och knäppa tankar om design, tar alltid emot mig väl men undrar väl ofta vad jag menar. Då jag alltid gillat det naturliga uttrycket och många gånger dragit in stockar och huggkubbar,  så tyckte jag det var tid för en stubbe som sittmöbel hos Jimmy Schönning HEM. Erik lade till den något skålade sittplatsen som är mysigt stjärtformad som gör att man sitter lite skönare. Dessa pallar är lönn som får en vacker melerad yta. Vi ska fota dem denna vecka så de kan komma in på webshopen. Vi sålde alla vi hade på mässan, så det tog slut snabbare än vad vi räknat med. KUL!

Ps Visst är bockbordet fint i vitt! Ds

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu börjar det likna nåt! :-)
Du har väl sett min stubbe som jag släpade in från skogen och målade vit? Den fungerar som sidobord för kaffekoppen i vardagsrummet nu. Plötsligt har man gått och blivit trendig... Smart att göra dem skålformade! Och bordet, ja det skulle trivas hos mig!

Tack för inspiration!
Susanne