2011-12-08

Bockbord


Enklaste möjliga träbord sökte jag. 
Det skall lätt kunna packas ihop men vara oerhört rejält.Vackert rustikt och likt ett arbetsbord ute.

Precis så ville jag bordet skulle vara när vi pratade om hur det skulle se ut. 

Jag var hemma hos Erik Hjärtfors som med sin fru Johanna driver Lövsjö Loghouse i Småland när vi skulle ta fram bordet till Jimmy Schönning HEM

Erik har egen skog och bygger timmerhus och vi åkte omkring med fyrhjulingar ( vilket var så KUL!)och tittade på tallar för att bygga en säng när vi kom hem till deras vackra hus beläget vid sjön pekade jag på deras arbetsbord som stod utanför huset och sa: 

-Ungefär så vill jag att bordet skall se ut. Bänken skall vara lika enkel. 

Sagt och gjort. Erik gick till verkstaden och det första bordet blev till efter lite ändringar och tester. 

Gran från Eriks skog är vad vi använder.Kan det bli mer lokalt ? Är så stolt över att vi har ett handgjort, lokalt tillverkat bord i gran, och så bänk förstås. 

Alla bilder fotograferade av 
Per Magnus Persson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar bordet skarpt! Men du, köket på en av bilderna, är det ditt eget eller vems? Helt fantastiskt!!!
Susanne

Jimmy Schönning HEM sa...

KUL!! Jo det är mitt kök hemma på Ensta Strand. Glad att du säger att du gillar det.

Jimmy Schönning HEM sa...

Susanne
Har du fått din brandsläckare ? Har den kommit med posten ?

Anonym sa...

Grattis till ett snyggt kök!!! Jag är ju en riktig köksnörd...
Den har inte kommit ännu, kollar posten idag, när skickades den?
Ha en fin dag!
Susanne