2010-09-14

Gråskala är vackert

För mig är detta det bästa sättet att ta reda på vilken färg som passar bäst på mina väggar.
Att måla upp rejält med färg på väggen i de kulörer som jag går igång på och sedan titta på dem och leva med dem tills dess jag vet vilken jag verkligen älskar. Detta tar inte 5 minuter.
Även en tryckt färglapp går bra.

Här har jag testat olika grå som skall komplettera varandra i sovrummet. Vill ha olika toner på golv, tak och garderob - vägg vill jag skall vara samma som golv för att det skall hjälpa till att ge illusionen av att de låga taken skall Provade först med en skala åt det kalla blå, men det blev för lila för min smak, helst i kvällsljus. Färg skiftar ju så med tanke på vilket ljus som ges samt om färgen är blank eller matt. Fönsterfoder och dörr lutar åt att jag kommer måla samma svart/grå som jag kommmer måla huset i. Den heter faktiskt Almogesvart.
Men först ska jag bestämma mig för vilken grå som passar var.

Inga kommentarer: