2010-09-12


Dags att erkänna att uppfarten till mitt hus är en fara för alla som kommer dit. Mig själv inkluderat... I vintras fastnade jag i mina egna snödrivor då jag gled ner för min branta backe och fick lov att be grannen om hjälp att komma loss. När vi nu bygger om huset behöver en mängd saker transporteras till huset och uppfarten är då mycket viktig att den inte är en fara för alla som kommer till mig. Så idag hade jag en grävare på plats för att kolla var det är berg och var det går att lätt lägga om vägen upp till mig så att den inte blir så brant och så att jag kan få en bättre parkeringsplats med mer utrymme. Tyvärr så grävde vi ovetandes av min lilla avloppsledning så det bar iväg till en rörfirma och nu vet jag hur det funkar att skarva denna typ av ledning/rör...

Återstår att se hur vi gör med uppfarten då jag nu vet att jag antingen måste slå bort del av berget eller spränga. Det blir nu nästa steg. Att bygga om sitt hus handlar om så mycket mer än att inreda.

Inga kommentarer: